Dela sidan:

Mittmedias tidigare vd Thomas Peterssohn går in i Strossles styrelse. Strossles affärsidé är att genom algoritmer placera relevanta artiklar och native-annonser till användarna. Thomas Peterssohn är även styrelseledamot i internationella medieorganisationen INMA.

– Idag sitter publicisterna i knät på två plattformar som fullständigt dominerar den digitala annonsmarknaden. Allt fler inser att det behövs alternativa ekosystem. Strossles lösning är intressant eftersom den samlar kraften hos många publicister som kan börja samarbeta med varandra omedelbart, säger Thomas Peterssohn.

Än så länge är Strossles plattform endast tillgänglig i 10 länder, där man knutit till sig 80 publicister, men kommer under det kommande året att rullas ut i resten av Europa.

– Vi är glada att ha med Thomas ombord och är optimistiska om framtiden. Intresset för våra lösningar har aldrig varit större. Vi räknar med att kunna presentera många fler positiva nyheter under året som kommer”, säger Strossles vd och medgrundare Magnus Hultman.


Dela sidan: