I januari 2016 köpte Narva upp dotterbolaget Heart. Under fjolåret ökade byrån sin omsättning från 10,8 till 19,8 miljoner kronor, och gjorde ett resultat efter finansiella poster på 910 000 kronor. 

Moderbolaget Narva Communications omsatte 63 (52,3) miljoner kronor och resultatet efter finansiella poster landade på 6,3 (6) miljoner kronor. 

Tillsammans omsatte de båda bolagen 75,7 miljoner kronor (rensat för intern fakturering) vilket är en ökning med 44 procent från 2015. Den organiska tillväxten låg på drygt 10 procent. 
– Vi är väldigt nöjda över utvecklingen och har under året höjt innovationsnivån i våra uppdrag. Att blanda förtjänade, egna och köpta kanaler är i dag en helt naturlig del av vad vi gör, och det ökar vår förmåga att skapa värde för våra uppdragsgivare, säger Daniel Bergsten, managing partner på Narva.

Byrån delar ut 1,6 miljoner kronor till ägarna.