I februari inledde Volvo ett samarbete med podcastaren Kristoffer Triumf i samband med kampanjen "The get away car". Nu fortsätter samarbetet med kampanjen "Omtanke". I den första av tre delar intervjuas Volvo Car Groups vd Håkan Samuelsson av Triumf om Volvos säkerhetsvision.

 – Ingen ska dö eller allvarligt skadas i en ny Volvo 2020. Det är vår noll-vision. Jag tror det är få biltillverkare som vågar uttrycka en sådan stark vision, men för Volvo känns det väldigt naturligt, säger Håkan Samuelsson, vd för Volvo Car Group

"Omtanke" innehåller tre filmer och trepodcastavsnitt där Triumf intervjuar Samuelsson om Volvos visioner. I de kommande avsnitt pratar Samuelsson om Volvos satsning på el-bilar och att Volvos kunder 2025 får tillbaka en veckas tid genom företagets bilar och tjänster.

– Vi har alltid tagit säkerhet på allvar och alltid gjort mer än vad som krävs. Volvos värdering är klar: Vi visar omtanke, vi bryr oss om och skyddar det som är viktigt, säger Håkan Samuelsson.