I kampanjfilmerna, som hade amerikansk premiär förra veckan, syns skådespelerskan Mindy Kaling uppmana till att googla "that place where Coke tastes so good" och förklarar varför Coca-Cola "smakar så gott på det här stället". De gånger skådespelarna nämner McDonalds "censureras" det. De enda ledtrådarna till avsändaren av reklamen är Kalings gula klänning mot en röd backdrop. 

Enligt McDonalds amerikanska marknadschef, Deborah Wahl, anspelar reklamfilmerna på hur millenials använder telefonen samtidigt som de tittar på TV.

Förra veckan berättade Resumé om hur Burger King utnyttjat ett Google-verktyg för en liknande kampanj. I det fallet triggade reklamfilmen de Google Home-devices som fanns i närheten av TVn, Google åtgärdade dock "buggen" snabbt.

Kampanjen är producerad av reklambyrån We Are Unlimited, en byrå inom Omnicom-sfären som är helt dedikerad till McDonalds. 40 procent av We Are Unlimiteds anställda jobbar med projektet samtidigt som de är anställda vid bolag som Facebook, Google, Twitter och Adobe. Enligt Google har de dock inte jobbat på något sätt för att påverka sökresultaten för "that place where Coke tastes so good"