Sommaren 2015 köptes Calle Schulmans produktionsbolag Hard Hat upp av MSL där han blev creative director. Ett jobb som han lämnade i december 2016. Under våren har han startat upp den nya byrån Good Enough Media. Ambitionen är att ta fram idéer och koncept samt producera innehåll till alla plattformar.

Produktionen kommer att bestå av alltifrån rena produktfilmer och innehåll till sociala medier till fullfjädrade reklamfilmer. Byrån samarbetar redan med Ford Sverige AB där man skapat ett antal filmer för deras online-plattformar. Planen är att mjukstarta under våren för att kunna producera för fullt efter sommaren.

Good Enough Media består och ägs i sin grunduppställning, förutom Calle Schulman, av format- och konceptutvecklaren Erika Heizinger samt Amaury de Poret som till vardags arbetar som managing partner på investeringsrådgivaren Naccess Partners.

– Den här mixen av kompetens gör oss ganska svårslagna så som branschen ser ut numera. Att enbart vara kreativ är inte särskilt svårt. Det gäller att få ihop det kreativa och smarta med insikterna om hur större kunders förutsättningar och behov faktiskt ser ut. Att då kunna ringa Amaury - som känner varenda kotte och vet hur de tänker där uppe på molnfri höjd - är ovärderligt, säger Calle Schulman i ett pressmeddelande.

Good Enough har en advisory board bestående av representanter från den svårlästa målgruppen unga. En tolvåring, en fjortonåring, en artonåring och en tjugoåring är med i rådet utöver de mer ordinära proffsen.

– Utan att säga att alla andra gör fel vill vi visa våra kunder att vi går hand i hand med deras olika målgrupper. Vi gör ingenting som folk borde se – vi gör bara saker folk VILL se. En fjortonårig tjej i vår board har redan varit med på möten med kunder och det är fantastiskt vad mycket enklare allt blir när man gör något så enkelt som att tala med dem man vill nå, säger Erika Heizinger i en kommentar.

I pressmeddelandet skriver Good Enough Media att de kommer anställa ett antal personer på viktiga poster som projektledning, foto och redigering för att ha en grunduppställning för produktioner. 

– Vi har en uttalad no asshole policy som är stenhård både inåt och utåt som vi alltid kommer hålla högt. Sen vill vi bara jobba med saker vi brinner för – både för vår och för kundens skull. För vi tror verkligen att ett lyckat samarbete måste bygga på engagemang och äkthet. Det ska vara roligt att jobba både för Good Enough som arbetsgivare och med Good Enough som byrå, säger Calle Schulman i en kommentar.