Hawaii, Bali, Ibiza, Miami. Fyra av städerna som Coca-Cola hoppas att konsumenterna förknippar med en läskande och iskall flaska. När "Share a Coke" gick upp för fyra år sedan med förnamn på flaskorna blev det en global snackis. Den nya kampanjen går upp nästa månad i flera europeiska länder.

Flaskorna med semesterorter kommer att synas i reklamfilmer, digitalt, utomhus, på sociala medier och pr-drivet genom influencers. I Storbritannien kommer läskjätten att ge bort rekordmånga flaskor, 11 miljoner a 150 milliliter. Samtidigt kommer de att skrota varumärket "Coke Life" som blivit en flopp och läskjätten har missat de totala tillväxtmålen sedan 2013. Förra året minskade försäljningen med fem procent.

I USA väljer man efter flera års påtryckningar att trycka efternamn på flaskorna. Utöver förtryckta etiketter med 200 utvalda amerikanska efternamn kan konsumenterna specialbeställa buteljer på kampanjsajten.

Satsningen är blygsam jämfört med de förnamn som efter några år nu är uppe i ett urval på 800. I USA kommer kampanjen rulla i 13 veckor, med ett fokus på tv.