Dela sidan:

CokeTV ska underhålla svenska tonåringar. Här kommer värdarna Athena Afshari och Jonas Ring att genomföra olika utmaningar i form av en bucketlist tillsammans - ett uppdrag per avsnitt. Läskjätten kommer att släppa två avsnitt i veckan, varav ett Q&A-avsnitt med start den 20 april.

Uppdragen kommer att vara allt från resor till tuffare utmaningar som sätter duon på prov. På måndagar sänds Q&A-avsnitten där Athena Afshari och Jonas Ring svarar på frågor som tittarna fått ställa via kommentarsfältet under föregående avsnitt.

– CokeTV är en av våra största satsningar under 2017 och det ska också bli spännande att lansera vår egen YouTube-kanal för första gången, formatet finns sedan en tid med stor framgång i Tyskland, Nederländerna, Spanien och Frankrike. Även om det är ett beprövat koncept tror vi att det kommer att överraska och engagera svenska tonåringar. Athena och Jonas är som gjorda för YouTube och det här formatet, det ska bli väldigt kul att se hur de tar sig an alla utmaningar under året, säger Nore Torbiörnsson, digital manager på Coca-Cola AB i Sverige i ett pressmeddelande.

Tittarna får även chansen att engagera sig under avsnitten genom att önska vad värdarna ska göra i kommande avsnitt.

Athena Afshari slog igenom hos Sveriges Radio, där hon programlett Morgonpasset i P3 och SR Metropol (numera P5 STHLM). I samband med det blev hon nominerad till Stora Radiopriset i kategorin Årets Rookie för P3-podden "Känd från internet". I höstas medverkade hon i Power Hit Radio samt var programledare för "Hey Nickelodeon!". Idag driver hon en egen Youtube-kanal där hon gör egna filmer och sketcher med scener från sitt liv.

Jonas Ring är mer känd av sina många följare som Sp4zie och från sin spelkanal på Youtube med samma namn. Han spelar och livestreamar via Twitch och på hans andra Youtube-kanal Sp4zie IRL får man följa med Jonas i sin vardag.

CokeTV har tidigare funnits i bland annat Frankrike, Spanien, Tyskland och England. Satsningen i Sverige produceras lokalt. Norge, Danmark och Finland lanserades redan förra veckan med egna lokala produktioner. Den nordiska produktionen är gjord tillsammans med produktionsbolaget Mag5 Content AB.


Dela sidan: