Nya byrån Good Enough Media består av Calle Schulman, av format- och konceptutvecklaren Erika Heizinger samt Amaury de Poret som till vardags arbetar som managing partner på investeringsrådgivaren Naccess Partners.

– Inte för att jag vill klanka ner på andra byråers arbete. Men jag saknar ett bolag där alla har helt olika kompetenser som vi har. Jag är duktig på sociala medier och influencer marketing. Erika kan format och koncept medan Amaury kan business och vet vilket typ av innehåll som fungerar för stora kunder. Denna mix av egenskaper finns inte i dag.

Hur kommer det sig att det var viktigt för dig att starta en byrå utifrån den här konstellationen?
– Att bara vara kreatör är enkelt. Jag är väldigt kreativ, men utan andra blir jag bara en dåre. Jag behöver få tillgång till människor som har ett annat synsätt och när jag hittade Amaury och Erika i början av året så föddes idén till en ny byrå.

Men ni vill anställa?
– Ja, samtidigt finns det en kritisk massa och jag sätter ett stort värde i att vi ska vara flexibla och snabbfotade.

Är ni ett produktionsbolag?
– Det är otroligt svårt att sätta etikett på oss, produktionsbyrå, 360... Vi gör det vi är bäst på helt enkelt.

Good Enough Media har redan tagit in 3-4 kunder som byrån jobbar med, däribland Ford. Filmerna för bilmärket kommer att gå ut inom några veckor.

– Vi kör med full kareta för de kunder där det finns ett värde. För oss ligger inte kundtillväxten i första rummet utan vi fokuserar på projekt där man kan bygga starka idéer.

Vad är målsättningen inför 2017?
– Vi har inga sådana mål. Vi kommer att vara selektiva, bara jobba med roliga saker och växa försiktigt.

Ni har startat ett advisory board med unga människor där den yngsta är tolv år. Beskriv idén?
– För mig är det självklart och jag vet inte hur vanligt det är att man jobbar så här. Ibland måste man vara ärlig. Vi är över 30 år och har egentligen ingen koll. Det kan man inte säga att man har, när utvecklingen sker så snabbt som den gör i dag. En månad har gått och sedan är man totalt borta. Vi kommer inte bara att ta råd av dem utan många gånger kommer de också att sitta med i möten.

Hur hittade ni dem?
– Kontakter, kontakter, kontakter. De är egentligen för bra och har stor förmåga. Det gäller att kunna se sitt beteende online utifrån och de kan de här personerna.

Varför lämnade du MSL?
– Jag slutade för att jag fick idén att starta en egen byrå med en kultur som jag kunde sätta. Och sådana idéer går inte att stoppa.

Du drev Hard Hat i flera år innan ni köptes upp av MSL. Vad är din viktigaste lärdom från den tiden?
– Anställningsprocessen, att hitta rätt personer är superviktigt. En person kan sänka tio. Vi kommer att vara väldigt noggranna här. En annan lärdom är att inte bara göra saker för pengarna och inte ta in massa uppdrag bara för att. Jag är mer försiktig och långsiktig. Att tjäna miljoner på kort sikt är inte vad det där handlar om.