Dela sidan:

Svenska Spels omfattande upphandling har pågått i flera månader. Den leverantör som går vinnande ur miljonrullningen och tilldelas kontrakt inom anbudsområdet strategisk och kreativ byrå är följande partners:  

Turspel: King 
Strategisk och kreativ byrå modervarumärket: Bloomy Ideas
Strategisk och kreativ byrå sport- och nätspel: Perfect Fools
Marknads-pr för modervarumärket, turspel, sportspel, nätspel och Casino Cosmopol: Jung Relations 
Designbyrå: Happy Forsman & Bodenfors 
Kommunikationsstöd inom public affairs och corporate communication:  JKL 

– Vi har under upphandlingsprocessen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges absolut vassaste byråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med sex vinnande leverantörer, säger Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

FOTNOT:
I utvärderingen tittade Svenska Spel på både pris och kvalitet. Den kvalitativa utvärderingen baserades på leverantörernas svar på för varje anbudsområde anpassade fiktiva uppdrag, som var och ett utvärderades utifrån tre kriterier. Den leverantör som erhöll den högsta poängen sammantaget för pris och kvalitet tilldelades avtalet inom respektive anbudsområde.


Dela sidan: