Dela sidan:

Med samgåendet vill byråerna höja sitt erbjudande inom UX, UI, IxD och teknik och innovation. Bolagen är i dag inriktade på att producera digitala innovativa lösningar både med andra aktörer och byråer och med egna slutkunder. Varken Another Agency eller State Interactive kommer att förändra sina erbjudanden, det handlar snarare om att komplettera varandra.

– Vi har jobbat med ett flertal case tillsammans och känt varandra under en längre tid. Vi känner att vi tillsammans kan leverera på en nivå där vi båda vill vara och våra kvalitéer, det vi får vid en sammanslagning passar våra övergripande mål, säger Fredrik Wetterholm på Another Agency.

Vad får ni på Another Agency genom sammanslagningen?
– Ha en starkare kompetens inom tech och innovation då större delar av den digitala upplevelsen kan drivas genom detta.

Den nya konstellationen blir totalt 12 medarbetare som kommer att sitta i Another Agencys lokaler på Luntmakargatan. Integrationen mellan byråerna kommer att ske löpande. Som produktionsstudio har State Interactive inte lika många slutkunder som designbyrån och i många projekt kommer de arbeta på varsitt håll även i fortsättningen.

– I och med sammanslagningen så kommer vi kunna höja vår kapacitet och innovationsgrad och leverera mer effektiva lösningar till våra kunder, säger Niklas Karlsson på State Interactive. 

Fredrik Wetterholm samt två medgrundare, Fredrik Julin och Tobias Lendel samt Niklas Karlsson med två medgrundare, Henrik Gånheim och Mattias Petersen blir delägare i den nya byrån. 

Förra året hade Another Agency en omsättning på 7,7 miljoner kronor och en vinst på 1,2 Mkr, vinstmarginalen landade på 15 procent medan State Interactive nådde en omsättning på omkring 2,5 miljoner kronor med en negativ rörelsemarginal (-1,6 procent).


Dela sidan: