Dela sidan:

Det är byrån River som ligger bakom konceptet för Stora Enso och det här är ett av flera projekt där de har fått skapa rätt kompromisslösa kreationer. Designern Bea Szenfeld handplockades till uppdraget av dem.
– Vår projektledare Helena Johansson och jag var tidigt överens om att Bea Szenfeld hade en plats i projektet givet hennes bakgrund som "papperskreatör". Plus att Bea är grym att arbeta med, sa Zeke Tastas, creative director på River, till Resumé i samband med vinsten i Månadens Kampanj.

Nu tar statyetten, som togs fram inför Stora Ensos globala tävling Recreate Packaging 2016, ett Guldägg. 

"Det ter sig både självklart och överraskande – när ett papperskonstverk får prisa innovation av papper. Det lilla skräpet, uppförstorat och därmed betydelsefullt som en hyllning till den kreativa processen – till det som tar tid, som måste skrivas och ritas om, som måste vässas. Det är vad ett pris bör vara; magiskt, lustfyllt, vackert och begärligt. Resultatet är ett pris för ett pris" skriver juryn.

Silverägg i kategorin tas hem av "Din egen lilla jordkällare" (Svegro) och "Packaging Design Mathias Dahlgren Edition" av Essen International.


Dela sidan: