Dela sidan:

Forsman & Bodenfors valde en alternativ väg för att integrera flera medier i kampanjen "Googla mjölk" för Oatly, för detta prisas man med ett Guldägg i kategorin integrerat. Utöver analog annonsering tog man hjälp av podcastduon Alex Schulman och Sigge Eklund för ett seminarium under festivalen Way out West. 

"Sverige ska inom kort ta beslut om en ny livsmedelsstrategi som stakar ut framtiden för livsmedelspolitiken. Det är viktigt att den svenska livsmedelspolitiken levererar på de klimatmål världens ledare enades kring i december i Paris, med tanke på vilken stor klimatpåverkan livsmedel har", skrev Oatlys kommunikationsdirektör Cecilia Sjöholm i Dagens Opinion i samband med kampanjen.

"Jaha, här gick man och trodde att integrerad kommunikation gick ut på att i alla tänkbara kanaler basunera ut hur bra produkten är. Men så kommer här några intelligenta rackare och visar att det kan vara precis tvärtom. Att det istället kan innebära att uppmana folk att skapa sig en egen uppfattning. På ett snyggt och enkelt sätt dessutom. Ja, det finns inget annat att göra än att överräcka årets guldägg i integrerad kommunikation till havreföretaget Oatly", löd juryns motivering.

Tre Silverägg delas ut i kategorin integrerat. Dessa går till; Åkestam Holst med "Där livet händer" för IKEA, Volt med "Du nya, du fria" för Försvarsmakten samt KING med "Taxitolkarna" för Taxi Stockholm.



Dela sidan: