Reklambyrån Ruth stärker sitt helhetserbjudande genom tre nya rekryteringar. Anders Liljegren rekryteras från socialamediebyrån Patchwork och får rollen som content manager.

– Det känns som att jag har hamnat helt rätt här på Ruth! Min ambition är att sätta den där lilla extra sociala och digitala touchen på allt bra som redan skapas här. Tillsammans med all den strategiska och kreativa kompetens som redan finns på Ruth skapar vi ett riktigt vasst helhetserbjudande till våra kunder, säger Anders Liljegren.

Karin Holmström, senast på ebok-handeln AdLibris, blir grafisk formgivare på byrån.

– Variationen av stora och små kunder, kommersiella och ideella uppdrag, och produktioner för alla typer av gamla och nya medier är det som får mig att redan älska mitt nya jobb, säger hon.

Olle Hägg rekryteras från Chimneycontent där han var producent för film och rörligt innehåll.

– Jag attraherades av Ruths kreativ höjd, säger Olle. Med min bakgrund inom filmproduktion ser jag fram emot att bidra med nya digitala perspektiv och infallsvinklar.

Annika Carstedt, vd på Ruth är nöjd med sina tre nya rekryter.

– Vi är superglada över att ha Karin, Anders och Olle här hos oss. Deras erfarenheter inom sociala medier, e-handel och filmproduktion gör oss till en ännu bättre partner till våra uppdragsgivare. Vi stärker vårt erbjudande hela tiden. Förra året startade vi engagemangsbyrån Baltasar som idag hjälper nästan alla våra kunder med att skapa engagerande kunddialoger. Nu tar vi ett jättekliv och blir en sylvass byrå även i alla digitala och sociala sammanhang. Från strategi ända ut i produktion, berättar hon.