Dela sidan:

En lax som glider ned för en rutschkana. En jättelång ost. En hund som simmar i en bassäng. Klarnas smått hypnotiska filmer sticker ut från mängden och sätter sig i hjärnbarken. Ett grepp som belönas med Guldägget i film.

"Ibland dyker de upp, filmerna som får hela Sverige att haja till i soffan, kreatörer att svära över nyheten i Resumé och planners att förbryllat ifrågasätta målgruppsanalysen. Filmer som får publiken att tystna i biosalongen och reklamjurys att göra detsamma, av ren avund. Filmer som är ovanligt snygga, roliga, konstiga och alldeles, alldeles... smoooth." skriver juryn.

Byrån som ligger bakom kampanjen är DDB Stockholm i samverkan med produktionsbolaget MJZ. 

Silveräggen i kategorin går till "Love Logistics" av F&B för PostNord, "Stigs livs kärlek" av King för ICA och "Varannan vecka / En god Lyssnare" av Åkestam Holst för IKEA. Se alla filmerna nedan. 



Dela sidan: