Dela sidan:

Hundratusentals svenskar vallfärdar årligen till Arlas gårdar runtom i Sverige för att uppleva ett kosläpp och komma nära djuren och matens ursprung. I fjol besökte  165 000 svenskar ett kosläpp på en Arlagård.

I veckorna har amerikanska medier såsom USA Today, ABC och New York Times uppmärksammat fenomentet i Sverige.

De som inte kan närvara fysiskt vid ett kosläpp i år gör Arla för första gången chansen att ta del av upplevelsen under en livesändning via Facebook, som förutom i Sverige även kommer att visas i ett flertal andra länder. Livesändningen sker den 7 maj klockan 11:00 från Björksättra Gård i Huddinge.

För livesändningen står Isobar medan Edelman Deportivo har  pr-uppdraget. 


 Det är många som är förväntansfulla och glada och som tycker att det här är årets grej. Det är kul att testa nya grepp, det är ett sätt att möjliggöra för fler att kunna ta del av kosläppet. Jag tycker också att det är viktigt att vi lantbrukare är öppna med vår verksamhet så att fler kan komma närmare det vi gör, säger Lasse Gillberg, lantbrukare på Björksättra Gård i en kommentar.



Dela sidan: