Dela sidan:

Som en del av arbetet för att hitta en ny varumärkesposition lanserar Fastighetsbyrån ett nytt reklamkoncept. Med konceptet, framtaget av Forsman & Bodenfors, vill mäklarbyrån visa kunden att de förstår den ångest som kommer med att köpa eller sälja sin bostad.

– Allmänheten har en relativt negativ syn på mäklare och vi vill genom det nya konceptet visa att vi verkligen förstår hur viktigt och ibland omvälvande ett bostadsbyte kan vara. I filmerna visualiseras det på ett dramatiskt sätt som särskiljer sig tydligt från övrig mäklarreklam, säger Ulrika Lorentzi, marknadschef på Fastighetsbyrån.

Den nya varumärkespositionen har identifierats med hjälp av Fastighetsbyråns onlinecommunity där ett 50-tal personer bidrar med sina åsikter om branschen. Insikterna därifrån har lett fram till en position där fokus ligger på förstående för konsumenten, öppenhet och nytänkande.

– Det har varit viktigt för oss att på djupet ta reda på konsumenternas behov och där har vårt online community varit avgörande. Insikterna ligger till grund för en ny position och kärnvärden som kommer att genomsyra hela företaget framåt. När det gäller den externa kommunikationen så blir det nya reklamkonceptet ett första steg som förhoppningsvis kommer göra ett rejält avtryck och sätta tonen för vad som kommer framöver, fortsätter Ulrika Lorentzi.

Konceptet kommer ta form i reklamfilmer, digital bannerannonsering och sociala medie-kampanjer. Reklamfilmerna, producerade av Bacon och regisserade av Thomas Mankovsky, kommer att gå i TV4 från och med den 10 maj.

Arbetsgrupp Fastighetsbyrån:
Ulrika Lorentzi, marknadschef
Carina Dyberg, reklamansvarig

Reklambyrå: 
Forsman & Bodenfors

Produktionsbolag:
Bacon, Thomas Mankovsky, regissör



Dela sidan: