Dela sidan:

Maurten är ett kosttillskott som har fått stort genomslag i idrottsvärlden. Den svenska startupen har genom en patenterad teknologi tagit fram en produkt med kapslade kolhydrater som blivit väldigt populär bland löpare. 

Det senaste året har Philip Ahlqwist, projektledare på F&B och tidigare grundare och innovationschef på Volontaire, jobbat med bolaget som kund. Nu väljer han att ta klivet över och jobba hos dem. 
– Maurten är det hetaste just nu i sportvärlden och det pratas mycket om det svenska undret inom sportnutrition. Att bli en del av Maurten som bolag och den innovation som de tagit fram var alldeles för spännande att tacka nej till, säger han.

De senaste vinnarna i Berlin Marathon, New York Marathon, Tokyo Marathon, Boston Marathon och London Marathon har alla använt sig av Maurtens produkt för att prestera ännu bättre. Men någon doping är det inte frågan om. 
– Vi ser oss själva som ett tech-startup och inte som ett nutritionsbolag. Vi arbetar idag med flera av de bästa atleterna i världen och anser att vårt varumärke är på väg att bli betydande inom sport globalt. Philip kommer stärka teamet med sin gedigna erfarenhet av varumärkesbyggande och kreativ strategi och leda oss till den starka position som varumärket förtjänar globalt, säger Maurtens vd Olof Sköld.

Philip Ahlqwist gläds över sitt nya jobb: 
– Jag ser mycket fram emot att tillföra den kunskap jag tar med från byråsidan till Maurten och vidareutveckla och etablera varumärket på den internationella scenen. Jag hoppas att kunna tillföra nytta hos Maurten med min bakgrund både som kreatör, projektledare och entreprenör. Uppdraget blir att fortsätta den otroligt spännande resa som vi påbörjat tillsammans med hjälp av F&B.



Dela sidan: