Dela sidan:

Den 25 januari gick startskottet för Simon Strand och Love Bonniers strategiska byrå 500. Förra veckan gick duon ut med att man knutit till sig Karin Londré från SR.

Nu går man ut med fyra nya namn som kommer att jobba tillsammans med byrån; Amanda Lundeteg, vd på stiftelsen Allbright, Alok Alström, tidigare vd på Uber Sverige, forskaren Alexander Funcke och managementkonsulten Magdalena Westergren.

– Ingen av våra rådgivare har bakgrund från själva kommunikationsbranschen. Det är i stället ett antal personer som har starka kommunikativa förmågor men kommer från andra sorters positioner. Bakgrunden till det är att vi tycker att de intressantaste uppdragen är de som ligger i gränslandet mellan kommunikation och andra sorters verksamhetsutveckling, exempelvis management, hållbarhet, tech, finans och analys. Med denna uppsättning rådgivare skapar vi den tvärvetenskapliga tyngd som vi menar behövs för att skapa det bästa kommunikationserbjudandet, säger Simon Strand.

Ingen av de fyra rådgivarna blir anställda av byrån utan kommer att jobba med strategiska insatser inom 500:s olika uppdrag.

– Dagens medie- och kommunikationslandskap ställer nya krav på byråer att kunna erbjuda ett helhetsperspektiv – något som vi tror att detta initiativ möjliggör. De rådgivare vi nu har engagerat verkar inom områden som vi har identifierat att det finns ett särskilt behov kring, säger Love Bonnier.



Dela sidan: