Dela sidan:

Under Sveriges Annonsörers årsmöte i veckan valdes en ny styrelseordförande och styrelse enhälligt av ledamöterna. Mats Liedholm, marknadsdirektör på ICA, valde att kliva åt sidan som styrelseordförande efter fyra år på posten. Han är dock fortsatt kvar i styrelsen som ledamot.

Som ny styrelseordförande valdes Leif Börjesson, till vardags marknadsdirektör på Spendrups.

– Det känns hedrande, spännande och det är stora skor att fylla när man tar över som styrelseordförande efter Mats Liedholm som har varit en exemplarisk ordförande under fyra år, säger Leif Börjesson. Framförallt känns det dock väldigt roligt.

Vilka frågor ser du som viktigast framöver att driva?
– Jag tycker att Anders Ericson med kollegor driver rätt och viktiga frågor. Exempelvis är frågan kring transparens i digitala medieköp central både för dagens och morgondagens marknadsförare. Men viktigast för mig är att verkligen förstå vilka frågor våra medlemmar tycker är viktiga att vi driver. Det är ju därför vi finns.

Nya ledamöter i styrelsen är: Lars Axelsson, Telia, Michael Grimborg, Synsam, Stina Liljekvist, Skandia, Ann Lindell Saeby, NCC, Frippe Stenberg, Scandic Hotels samt Lina Vicsai, AMF Fastigheter.

Förslag på nya ledamöter är framtagna av Sveriges Annonsörer valnämnd som består av Linus Almqvist (Ramböll), Ingela Jerat (NCC) och Magnus Engvall (Lufthansa).

Under årsmötet tackades även fem ledamöter av, dessa är: Annica Axelsson, Sara Brandt, Claes Jerveland, Bassam Mattar samt Iréne Olsson.

Sveriges Annonsörers nya styrelse
Leif Börjesson, Spendrups (ordförande)
Anders Forssten, Leos Lekland (vice ordförande)
Pernilla Oldmark, Cab Online Group (vice ordförande)
Staffan Ekstam, McDonald's
Peter Jannerö, Zound Industries
Mats Liedholm, ICA
Karolina Åhs, K-Rauta
Lars Axelsson, Telia
Michael Grimborg, Synsam
Stina Liljekvist, Skandia
Ann Lindell Saeby, NCC
Frippe Stenberg, Scandic Hotels
Lina Vicsai, AMF Fastigheter
Anders Ericson, Sveriges Annonsörer



Dela sidan: