Dela sidan:

Erik Yström meddelade i februari att han skulle lämna sin tjänst som pr-chef för Apples nordiska avdelning för nya projekt och Mårten Larsson kommer närmast från vd-rollen på Gasell-utnämnda GFC.

Innan starten av The Grand har de två under en period jobbat tillsammans på Sonys svenska marknadsavdelning, där Larsson även varit chef.

– Vi går inte in i den traditionella byråstrukturen, vi siktar högre och har från start kommunikationsuppdrag som spänner från affärsutveckling och strategisk rådgivning till sponsorskap, marknads-PR och aktiveringar. Vi tror starkt på de erfarenheter och specialistkunskaper som finns i våra direkta nätverk och vi vill integrera dessa i högre utsträckning i det nya bolaget, berättar Mårten Larsson

Verksamheten har varit igång under några veckor och visionen är att man ska kunna erbjuda anpassade kompetenser beroende på kund och uppdrag. Projektledaren Marie Andersson har exempelvis handplockats för att jobba med några av The Grands första kunder, Live Nation och Luger. Under våren kommer hon att arbeta med aktiveringen av deras festivaler Summerburst och Way out west.

Trots både Erik Yström och Mårten Larssons erfarenhet från jobb med musikbranschen och de första kunderna menar Yström att man inte kommer att rikta in sig specifikt på branschen

– I våra nätverk finns extremt duktiga människor, inom en rad branscher och discipliner. Vi kommer tillsammans med dem att skapa magi och värde framåt, avslutar Mårten Larsson.



Dela sidan: