Dela sidan:

Unilever-märket Axe har på kort tid gått från stereotyp och ibland sexistisk marknadsföring till att gå i bräschen för normkritik och ett ifrågasättande av vad som är manlighet tillsammans med 72andSunny i Amsterdam. Konceptet "Find your magic" väckte stor uppmärksamhet när det lanserades i början av förra året.

Den nya filmen "Is it ok for Guys?" visar män som kämpar med sin maskulinitet och sina rädslor inför att inte passa in i normen. Kampanjen bygger på Google-sökningar såsom "Is it ok for guys to experiment with other guys".

I förarbetet till kampanjen visar research att 59 procent av männen tror att de måste spela starka även om de är rädda. Och nära hälften anser att de inte ska be om hjälp i fall de stöter på problem.

Med kampanjen säger sig Axe vilja bryta den onda cirkeln av "giftig maskulinitet".

Förutom filmen och traditionella mediekanaler samarbetar varumärket med influencers som under hashtagen #isitokforguys, delar med sig av sina egna historier och sin egen ängslighet.


Dela sidan: