– Jag hade inte tänkt göra den här förändringen, men blev uppringd av delägarna på Klirr för ett tag sedan. Efter det mötet väcktes en tanke som växte och det kändes mer och mer självklart att ta det här steget, säger Filip Lindquist till Resumé.

Filip Lindquist blir Creative Director på Klirr Stockholm under byråchefen Mirja Kais som under tio år var hans kollega på Svensson.

– Förutom att leda det kreativa arbetet sker det en del stora förändringar på Klirr Stockholm. Bland annat befinner sig byrån i ett tidigt skede i att bygga upp en produktionsapparat precis som vi gjort på Svensson under det senaste året. Det är en stor efterfrågan på rörlig produktion just nu, oavsett uppdragsgivare.

– Det känns spännande att ta det här steget. Jag lockas av att komma till en byrå, som i motsats till Svensson, är grundad av projektledare. Jag har alltid varit imponerad av deras förmåga att driva affären och jag tror det blir en bra match för mig.

Filip Lindquist har arbetat på Svensson sedan byrån grundades 2002 och gör sin sista arbetsdag i morgon. För fem år sedan var han med om att sälja byrån till Norges ledande kommunikationskoncern Media Bergen. Kvar bland grundarna är alltjämt Tomas Carrfors

– Jag kommer sakna alla fantastiskt duktiga människor på Svensson. Samtidigt ligger byrån otroligt långt framme när det kommer till produktion och sociala medier, så det känns som ett bra läge att göra den här övergången.

Bland de jobb Filip Lindquist lyfter fram återfinns kampanjer för UNHCR, Ecpat, Ikano Bank och Elon. Den sistnämnda kunder har Svensson haft i tio år.