Dela sidan:

Mia och Peg Parnevik är två personligheter som än så länge inte förknippats med träningsaktiviteter. Just därför har Sportamore valt att utmana de två att springa årets Tjejmil. Syftet är att visa att man inte alltid måste ha en superseriös och kravfylld attityd till träning i stort. De två har hittills i livet aldrig sprungit en mil utan uppehåll och Mia Parnevik uppger att hon "avskyr att springa".

– Vi på Sportamore gillar Peg och Mias personligheter och inställning till livet generellt.Vi vet att det fortfarande finns fördomar kring löpning i allmänhet, att det handlar om uppoffringar och fokus på enbart prestation. I samband med Tjejmilen vill vi före/under/efter loppet tillsammans med Mia och Peg bevisa att motion och idrott är ett härligt sätt att umgås och att det finns träningsformer och utrustning för alla. Vi vill göra det roligare att sätta mål och jobba kontinuerligt mot dem. Vi hoppas såklart att båda Mia och Peg ska lyckas genomföra loppet, men framförallt att de har kul och utmanar sig själva lagom mycket på vägen dit, säger Claes Winterfeldt, CCO på Sportamore.

Mor och dotter Parnevik kommer från och med nästa vecka att få coaching och utmaningar vilket sedan paketeras för sociala kanaler. Bakom idé och koncept står brand experiencebyrån BrandEcho med hjälp av United Influencers, som assisterade i valet av Mia och Peg Parnevik.

– Det här är ett samarbete som gjort för oss. Dels ligger tonvikten på varumärkesupplevelse fysiskt och digitalt med ett strategiskt sponsorskap som grund, dels innefattar aktiveringen både mindre event och kontinuerlig social närvaro, men mynnar också ut i ett jätteevent på Gärdet i Stockholm den 2 september. Vi är superglada och ser verkligen fram emot fortsatt arbete med den här fantastiska kunden 2017 och framåt, säger Björn Levin, medgrundare och projektledare på BrandEcho.


Dela sidan: