Efter interna förändringar gick för första gången Pernod Ricard ut i en upphandling för att hitta en pr-byrå som utöver kreativ höjd även skulle kunna arbeta långsiktigt för att öka försäljningen.

Valet föll på Cohn & Wolfe. Tillsammans ska byrån och Pernod Ricard koppla ett nytt integrerat grepp om de många varumärkena.

– Vi letade efter en byrå som förstod våra affärsmål och den komplexitet som en reglerad marknad innebär. Cohn & Wolfe imponerade genom att visa tydlig insikt, relevant erfarenhet och kreativitet. Samtidigt var de dessutom den i särklass trevligaste byrå vi träffade under processen, säger Anne Palmqvist, marketing manager på Pernod Ricard Sweden i ett pressmeddelande.

Cohn & Wolfe, som arbetar med varumärken som Circle K, Carlsberg, Unibet, Lantmännen, Mondelez, Stadium och Tieto, har ett starkt mat- och dryckerbjudande som spänner över både marknads-pr, public affairs, kris- och företagskommunikation. Byrån ligger även bakom kampanjer som Chokladhus, The Swedish Number och SorBeer.

– Vi var tydligen av det rätta virket då vi sedan tidigare var mycket väl bevandrade i kundens produktportfölj. Nu ska vi lära oss ännu mer om druvor, single malt och höstvete. Extra härligt är att stämningen och energin mellan oss var toppen från första stund, säger Marta Karlqvist, vd på Cohn & Wolfe Stockholm i en kommentar.