Sarah Sjöström har vunnit över 50 mästerskapsmedaljer varav 24 guld, två Jerringpris och ett bragdguld – men några simmärken har hon aldrig tagit. Det ska hon råda bot på i en ny kampanj för Betsson. Om hon klarar att ta 17 stycke på 17 minuter skänker spelbolaget 100 000 kronor till Svenska Simförbundets arbete med att utbilda fler simlärare.
– Simning är världens viktigaste sport. Den här utmaningen är rolig, men också viktig, eftersom det handlar om att verka för ett mer simkunnigt Sverige, säger Sarah Sjöström i en kommentar.

Utmaningen äger rum den 30 maj i Stockholm. Bakom kampanjen står contentbyrån OTW. Pr-byrån Spotlight har också varit inblandade. 
– Betsson vågar visa en mänsklig sida som behövs som en motvikt till övrig spelreklam. Genom att prata om en så viktig sak som simkunnighet skiljer man sig från andra aktörer. Betsson är en kommersiell aktör som ska skapa vinst men här visar man att det går att kombinera med ett samhällsengagemang. Det tycker vi på OTW är fint, säger Anders Rask, vd för OTW.