Dela sidan:

Årets kampanj är chatboten Polli som med hjälp av data från Naturhistoriska riksmuseet scannar dagliga pollenhalter och skickar personligt anpassade prognoser och träningstips – direkt i Facebook messenger.

– Vi hittade något i träningskonceptet redan förra året som vi valt att bygga vidare på nu med ett ordentligt verktyg. Allergiker som tränar utomhus är väldigt utsatta och det är inte ovanligt att man tvingas avbryta sin träningsrutin helt under pollensäsongen. Det är märkligt att det inte satsas mer på den här gruppen; Polli är faktiskt den första träningstjänsten anpassad för pollenallergiker, säger Rikard Linder, kreatör på Volontaire i ett pressmeddelande.

I stor utsträckning handlar träning med pollenallergi om att planera rätt för att få ut maximalt av träningen. Därför varnar Polli inte bara för höga halter utan inspirerar också och kommer med konstruktiva förslag för en mer skonsam träning.

ARBETSGRUPP
Client: Sanofi
Title: "Polli"
Team at Sanofi: Karin Tornberger, Klara Munkhammar Kämpfer
Account Directors: Carl Unger, Josefina Bergström
Producer: Philip Cristofor
Planner: Joakim Runeson
Art Director: Rikard Linder
Copywriter: Elisabet Fischer
PR Creative: Hanna Tholl
Creative Director: Rasmus Nilsson
Film production: BRIKK
Digital production: Fröjd


Dela sidan: