Dela sidan:

Primes innovationschef David Orlic startar en grupp inom byrån som är helt dedikerad åt dataanalys och digital innovation. 
– Som strategisk partner till några av Sveriges största företag och myndigheter arbetar vi minst lika mycket med digitalisering som med kommunikation. Med Prime Development fortsätter vi bygga en ny typ av leadbyrå där data och kreativitet förstärker varandra, säger David Orlic i en kommentar.

Förutom han själv består den nya gruppen av tre personer: analytikern Markus Larsson, statistikern Mehrdad Mamaghani och digitala producenten Kaya Hatcher. Prime Development arbetar integrerat med byråns andra discipliner.
– Vetenskaplighet och långsiktighet är ledorden för den här satsningen. Det finns många byråer som använder data i liten skala och testar ny teknik i korta kampanjer. Markus, Mehrdad och Kaya har kunskaper på en helt annan nivå, säger David Orlic.

FAKTA/Prime Development

Mehrdad Mamaghani – dataanalytiker och doktor i matematisk statistik med kunskap inom maskininlärning, semantisk analys, datainsamling och plattformsintegration.

Markus Larsson – ingenjör och tidigare chefsanalytiker på United Minds med lång erfarenhet av digital transformation för uppdragsgivare som Ericsson, Electrolux och IKEA.

Kaya Hatcher – Head of Production på Prime med gedigen bakgrund inom digital utveckling, både tjänstedesign på Fjord och kreativ utveckling på North Kingdom och Glue.

David Orlic – innovationschef på Prime med över 10 års erfarenhet av digital strategi med flera prisbelönade plattformar, exempelvis Sveriges officiella twitterkonto och Liberos wearables för gravida par.



Dela sidan: