Dela sidan:

C More är Bonnier Broadcastings sorgebarn med samlade förluster i miljardklassen, försenade plattformslanseringar och tappade prestigerättigheter. Nu skriver Journalisten att företaget satsar på att få HBTQ-certifikat.

RFSL har uppgivit för C More att de är det första mediebolaget i världen med denna typ av certifiering. Certifieringen kräver fyra utbildningstillfällen och workshops som både är teoretiska och innefattar diskussion och analys av situationen på C More i dagsläget.

"Med en sådan maktposition, både i termer av att vara finansiär men också intresse- och imageskapare, har vi en skyldighet gentemot samhället att förstå hur det vi gör uppfattas av och påverkar vår omgivning. Därför HBTQ-certifieras vi just nu. Vi är övertygade om att om vi blir bättre på att förstå hur alltifrån våra sändningar till snacket vid kaffeautomaten uppfattas ur olika perspektiv så kommer vi bli både en bättre streamingtjänst och en attraktivare arbetsplats", skriver C Mores kommunikationschef Johan Gustafsson i ett blogginlägg.



Dela sidan: