Dela sidan:

Det är Brand New Story – en del av Brand New Content-gruppen – som står bakom Drömbarometern.se. En contentsajt som baseras på resultatet i undersökningen om svenska kvinnors drömmar, Svenska Drömbarometern. Uppdragsgivaren är Mr Greens nya casinovarumärke Garbo.com som riktar sig till kvinnliga spelare. 

Med resultaten av undersökningen har man fyllt sajten Drömbarometern.se med tio intressanta artiklar och vinklar framtagna utifrån kvinnornas svar. BNS fick också uppdraget att designa och fromge rapporten, ta fram annonser, en sociala medier-strategi samt sköta pr-planeringen och utförandet.

– Det känns kul att jobba med en ny och fräsch aktör på spelmarknaden som vill komma ifrån den trötta freespins-kommunikationen och istället berätta något om samtiden tillsammans med sin målgrupp: svenska kvinnor, säger Klas Lindberg, vd för Brand New Story i ett pressmeddelande. 

Svenska kvinnor har sannerligen stora drömmar. Nu har Reflect, på uppdrag av Garbo.com, gjort en unik undersökning där över 1000 svenska kvinnor har tillfrågats om sina drömmar.
Och resultatet överraskar.
En av fyra svenska kvinnor drömmer om att resa till Australien och sju procent fanatiserar om en förbjuden romans när de befinner sig på resande fot.
Skönhetsingrepp har blivit mindre tabubelagt och hela 62 procent av svenskorna drömmer om att lägga sig under kniven.
Vardagspusslet tär tydligen på svenska kvinnor, för en av fem skulle byta ut sin karriär mot ett liv som lyxhustru om de fick drömma fritt. Då skulle drömmar som att ha en egen personlig tränare och en lyxväska på armen kunna uppfyllas.
Många vill förändra sina liv – och det rejält. Svenskorna drömmer om att gå ner i arbetstid, öppna ett bed and breakfast, skriva en bok och flytta utomlands.
Rapporten visar också hur viktigt det är för svenska kvinnor att få mer tid med sin partner, men också att en vanlig dröm är att inleda en otrohetsaffär.
Enligt psykoterapeuten Eva Rusz har kvinnors drömmar tagit en ny riktning de senaste tio åren.
– Kvinnors tankar om sig själva har förändrats. Vi har blivit mer självständiga, utforskande, äventyrliga och orädda. Vi kan realisera våra drömmar själva och har därför släppt tankarna på att man alltid måste vara två för att klara av nya världsomfattande projekt. Vi har blivit mer jägare än samlare. Den förstnämnda har i alla tider varit männens självpåtagna roll.
Garbo vill kartlägga kvinnors drömmar för att ta reda på kundernas egentliga drivkraft.
– Det här väckte vår nyfikenhet: tänk att tillsammans med kunderna ta reda på och förstå de grundläggande drivkrafterna och drömmarna? Vi insåg snabbt att frågeställningen förmodligen skulle komma att engagera människor och bestämde oss därför omgående för att göra undersökningen tillsammans med professionella partners och att resultatet av den skulle vara helt öppen för vem som helst att läsa och hänvisa till, säger Oskar Mühlbach, Chief Ventures Officer på Garbo, som har beställt rapporten.



Dela sidan: