Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag med ursprung i Cypern, och som är ambassadör för grekisk matkultur i Sverige. Det var Fontana Food AB som tog halloumiosten till Sverige och som var först med att lansera de grekiska delikatesserna fetaost och olivolja på den svenska marknaden.

– Vi har lång erfarenhet av att jobba med både mat och hållbarhet och brinner för entreprenörer. När vi träffade Fontana vid ett första möte sa det "klick" direkt. Att ha förmånen att få jobba med passionerade och framgångsrika entreprenörer som familjen Papadopoulos gör mig både stolt och extremt taggad, säger Edit Künstlicher, vd på editK i ett pressmeddelande.

I år fokuserar Fontana på sitt ekologiska sortiment och företagets arbete för ett mer hållbart samhälle när det gäller människa, djur och natur. Man arbetar även vidare med konceptet "Lite mera opa!". editK ska dessutom göra en långsiktig plan inför företagets 40-årsjubileum nästa år. Samarbetet med byrån påbörjades i maj.

– Det ska bli mycket spännande att jobba tillsammans med Edit och hennes team. Vi ser fram emot ett mer långsiktigt samarbete med en PR-byrå vilket vi inte haft tidigare här på Fontana då vi gjort det mesta själva. Vi fastnade direkt för Edit, hennes driv och entreprenörsanda, likt oss gillar hon engagemang, personliga relationer och hårt arbete, säger Corina Papadopoulou, vice vd och kommunikationschef på Fontana i en kommentar.