Dela sidan:

I helgen möts ett gäng experter på på Innovationscentret i Älvkarleby. Målet är att på bara två dygn ta fram minst en prototyp baserad på förnyelsebar energi som kan utvecklas till en riktig lösning. Prototypen kommer under sommaren att lyftas upp och kommuniceras brett till allmänheten. Samarbetet leds av innovationsbyrån Another Tomorrow. 
– Det är verkligen glädjande att se hur många det är som vill engagera sig i att ta fram konkreta lösningar för hur vi ska bli klimatneutrala innan 2030. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad över hur kvalificerade många är som söker, vilket är ett kvitto på att vi är på rätt väg, kommenterar Ulrika Norström, Brand Manager, Vattenfall Consumer Sales Nordic.

För att locka deltagare till Vattenfalls hackathon använder sig Vattenfall av artisten Namo "Lilla Namo" Marou som är utbildad ingenjör på KTH.
– Att minska koldioxidutsläppen är en av vår tids största utmaningar. Jag vill hjälpa till att göra så att så många som möjligt får upp ögonen för projektet och tar chansen att engagera sig konkret. Det är när man mixar olika kompetenser och perspektiv som magi kan skapas, säger hon i ett pressmeddelande.

Resultatet av Vattenfalls Hackathon kommuniceras under hösten.

Arbetsgrupp:
Vattenfall
Ulrika Norström, Brand Manager
Emma Evers, Digital Sales Specialist
Emma Crépin, Content Specialist
Karin Lago Nidsjö, Content Specialist
Markus Welin, Content and Social Media Specialist
Christina Kilström, Nordic Director Customer Experience
Byråer
DDB Stockholm
OMD
iProspect
POST STHLM


Dela sidan: