Efter att ha gått vinnande ur Fondias pitch får Isobar uppdraget att bygga juristbyråns varumärke i Sverige. I uppdraget ingår strategi, idé- och konceptarbete, PR och produktion. Fondia har funnits i Sverige i några år men har huvuddelen av verksamheten i Finland där man har ett hundratal anställda. Inom de närmsta åren hoppas man kunna växa sig lika stora på den svenska marknaden.

– Vi har precis blivit noterade på First North och har sedan en tid sett ett behov av en ny strategisk kommunikationspartner i Sverige. Valet föll på Isobar, som utmanade vår brief och gav ett helhetstänk kring kommunikation som vi verkligen tror på. Fondias målsättning är att genom unika erbjudanden inom digitala legala tjänster, utmana och förnya marknaden för affärsjuridiska tjänster. Vi utvecklar nya digitala verktyg för att öka transparensen och effektivisera den juridiska processen, säger Niclas Gottlieb, vd på Fondia i Sverige.

I uppdraget ingår även eventmarknadsföring, en del där Isobar kommer att samarbeta med MKTG, och SEO/SEM där man samarbetar med iProspect. Alla tre byråer är en del av Dentsu Aegis-nätverket.

– Självfallet är det roligt med en ny, spännande disruptiv kund inom juridiken, en bransch som alltför länge setts som oföränderlig. Extra kul blir det när vi kan dela glädjen med två andra byråer i vårt nätverk!, säger Helene Schöldsten, account director på Isobar.