– Det ska bli riktigt kul att få jobba med ett så pass starkt varumärke, i en snabbrörlig bransch som präglas av hög konkurrens och innovationskraft. Jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med vad som verkar vara en väldigt stark och kompetent organisation, och tillsammans vara med och staka ut 3s framtida kommunikationsresa, säger Victoria Appelqvist tillträdande marknadschef på Tre i ett pressmeddelande.

Hon var senast marknadschef på Stadium där hon var ansvarig för sportkedjans marknadsföring på samtliga marknader. Hon kommer dessförinnan från Samsung Electronics där hon var marknadsansvarig för de nordiska marknaderna. Hon har även flera års erfarenhet inom från Johnson & Johnson och Procter & Gamble. 2015 och 2016 utsågs Victoria av branschtidningen Resumé till Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin sporthandeln.

 Det känns fantastiskt kul att Victoria har valt att vara med på den spännande resa vi har påbörjat. Med hennes breda erfarenhet från detaljhandeln, FMCG och hemelektronikbranschen i kombination med hennes energi och kunskap inom integrerad marknadsföring är jag övertygad om att detta kommer att bli riktigt bra, säger Niklas Grawé , affärsområdeschef för Tres konsumentaffär i en kommentar.

Victoria Appelqvist tillträder sin nya roll som konsumentmarknadschef den 14 augusti och efterträder Kalle Eliason som tagit beslutet att lämna Tre efter åtta år på bolaget.