Dela sidan:

LRF Media har traditionella titlar som ATL, Land och Lantmannen. Men bolagets agenda är digital och nyligen lanserade de e-handeln Land Shopping. Nu tas nästa steg med Agfo – en nyhetstjänst som tar helhetsgrepp kring teknikskiftet som sker inom lantbruket – agtech – och kopplar ihop det med nya sätt att möta konsumenterna – foodtech.

– Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige, och vi ser hur hela branschen utvecklas med hjälp av ny teknik och kreativa idéer. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande, och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka. Nu utökar vi vårt fokus ytterligare i och med Agfo, säger Lovisa Madås, som blir ansvarig för satsningen.

Agfo är inte helt färdigutvecklad utan användarna kommer att få vara med på resan mot fullfjädrad produkt. 
– Vi tror på att utveckla produkter och tjänster i nära dialog med våra användare. Därför berättar vi om Agfo innan tjänsten är på plats. Det ger oss möjlighet att testa, lära och utveckla därifrån.



Dela sidan: