I våras skildes Unicef och Forsman & Bodenfors åt efter ett tio år långt samarbete. EFter en pitch har de nu valt TBWA. Enligt Unicefs kommunikationschef Andreas Eriksson har organisationen varit på jakt efter en byrå med hög kreativ höjd som är starka digitalt.
– Det skall bli spännande att komma igång med vårt nya samarbete. Vi känner att vi hos TBWA Stockholm fått ett team som både kan bidra med stark kreativitet och en hög kompetens för att skapa engagerande kommunikation och driva vårt varumärke. Genom vårt nya samarbete vill vi ytterligare stärka vår varumärkesposition och vårt arbete för barns rättigheter i Sverige, kommenterar Andreas Eriksson, kommunikationschef på Unicef.

Byråns första uppdrag blir att ta fram en insamlingskampanj som ska lanseras till jul.
– Vi ser verkligen fram emot att dra igång samarbetet och är glada över att vi fått förtroendet att jobba med Unicef och de oerhört viktiga frågor som organisationen kämpar för. Unicef har under åren gjort många uppmärksammade kampanjer och det känns fantastiskt att vi nu får möjligheten att fortsätta den resan, säger Kalle Widgren, vd på TBWA Stockholm.