Dela sidan:

Svenska Patientpoolen är en nystartad verksamhet som under varumärket LyfePond ska vara central i kommunikationen mellan patienter, läkemedelsindustri, hälso- och sjukvården samt andra aktörer inom Life Science-sfären.

– Vi har under en tid arbetat aktivt utefter en strategi att kontinuerligt stärka våra positioner inom hälsa, sjukvård och läkemedelsindustri både i Sverige och internationellt, säger Fredrik Andersson, affärsområdesansvarig för nya tillväxtaffärer inom Bonnier Business Media i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Svenska Patientpoolen har utvecklat ett mycket spännande koncept som vi ämnar stärka genom våra starka varumärken och vår räckvidd inom patientsegmentet. Vi förser entreprenörerna med en miljö och verktyg för att kunna realisera LyfePonds fulla potential.

Bonnier har definierat hälsa som ett av koncernens primära investeringssegment inom B2B under de kommande åren. Fredrik Andersson kommenterar:

– Bonnier har en tydlig målbild och vilja att växa den här affären och vi är öppna för att föra en utvecklingsdialog med marknadens alla parter.



Dela sidan: