Ulrika Sohtell lämnade i början av juni en tjänst som strategisk projektledare på Momentum för ta tjänsten som marknadschef på NetOnNet. När hemelektronikföretaget skulle göra sitt byråval plockar hon in sin förre arbetsgivare.

– Det kändes självklart för mig att välja Momentum för det här jobbet. Jag vet vad de går för samt vad de kan göra och jag känner mig trygg i den kunskap som finns byrån, säger Ulrika Sohtell marknadschef på NetOnNet i ett pressmeddelande.

Anders Collin, vd och projektledare på Momentum säger i en kommentar:

– Det var naturligtvis en förlust för oss när Ulrika valde att lämna för NetOnNet. Men det känns samtidigt extra roligt att hon väljer oss när hon faktiskt vet precis vad vi går för och hur vi arbetar. NetOnNet kommer bli ett mycket spännande och intensivt uppdrag för oss. Vi kommer under sommaren att arbeta fram ett helt nytt kommunikationskoncept för att förtydliga NetOnNets varumärkesberättelse. Där arbetet har utgångspunkt från den varumärkesplattform som Happy F&B tidigare tagit fram.

Arbetsgrupp Momentum/NetOnNet
Marcus Näslund, creative director
Anders Collin, projektledare
Susanne Blomster, art director
Daniel Wallin, copywriter