Dela sidan:

Satsningen i Göteborg kommer att ta fart efter sommaren och ska ledas av Alexander Sintorn, som närmast kommer från byrån Dear Friends. Han får rollen som byråchef.

– Jag anser att de flesta av dagens byråer har ett glapp som kräver andra kompetenser och processer än vad som idag erbjuds. Man behöver förstå hela kundens alltmer digitala köpresa och anpassa sitt innehåll därefter, annars är det alldeles för enkelt att göra fel och lägga resurser på fel saker, säger Alexander Sintorn i ett pressmeddelande.

– Isobar har tillsammans med de övriga bolagen i nätverket förmågan att förflytta och bygga varumärken samtidigt som man har den tekniska förståelsen för hela köpprocessen. Det är just detta holistiska synsätt för kundresan som har lockat mig till Isobar. Isobar kan verkligen leverera på det som den moderna byrån förväntas kunna och jag ser fram emot att bidra till det tillsammans med mina kolleger på Dentsu Aegis kontor i Göteborg.

Göteborgsetableringen kommer sig av fjolårets vinstmarginal på 8,3 procent, jämfört med 2014 då vinstmarginalen låg på noll. Enligt Isobar ser prognosen för 2017 god ut.

Isobar grundades i slutet på 2013 genom en sammanslagning av flera Dentsu Aegis-byråer inom områdena reklam, PR och webb.


Dela sidan: