Dela sidan:

Sedan tidigare är Telia och Nordea samarbetspartners till "Framgångspodden" som görs av entreprenören Alexander Pärleros. Nu väljer Lexus att göra sitt första samarbete med en inluencer i ett långsiktigt samarbetsavtal med podcasten via bilmärkets nya reklambyrå The&Partnership.

Alexander Pärleros är Lexus första profilsamarbete i Sverige. Podcasten representeras av medie- och produktionsbolaget Panc Media. Samarbetet har resulterat i det rörliga formatet "Framgångsbilen" där Alexander Pärleros i en Youtube-serie intervjuar gäster i en Lexus. Först ut är hjärnforskaren Katarina Gospic

– Ett naturligt steg för oss i utvecklingen kring våra podcasts är att addera rörligt material. Vi tog tillsammans med Alexander fram en idé på hur vi kunde lyfta hans inspirerande podcast till nästa nivå. Något vi nu kommer genomföra tillsammans med Lexus, säger Daniel Hallén, vd för Panc Media i en kommentar.

Målet för Lexus är att nå ut till den nya generationens Lexus-förare. I det nya konceptet ingår, förutom kontinuerlig närvaro Framgångspodden, även rörliga produktioner anpassade för sociala medier där Alexander hämtar upp utvalda gäster i sin Lexus, där det första mötet fångas. Dessa kortfilmer kommer sedan spridas i Framgångspoddens och Lexus egna kanaler.

Samarbetet är en satsning som planeras löpa på i flera år framåt och innebär att Lexus äger associationsrätten till Framgångspodden – som träffar Sveriges mest framgångsrika personer – som exklusivt bilmärke.

– Jag och Panc Media är mycket nöjda över nya samarbetet med en aktör som – precis som podcasten – känns och uppfattas som premium. Lexus är en "perfect match" för, säger Alexander Pärleros.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Lexus Sverige Marknadschef: Anders Drakenberg

Medie- och produktionsbolag: Panc Media
Projektledare: Daniel Hallén och Christian Nordenborg Produktionsteam: Emil Bohman och Jonathan Bergström Karlsson

Medie- och reklambyrå: The&Partnership Kundansvariga: Fredrik Lagerström och Niklas Lamberg



Dela sidan: