Dela sidan:

Sedan tidigare har Aftonbladet och Expressen sina nativesatsningar i form av Partner studio och Wasp. Nu väljer alltså Mittmedia att gå samma väg.

–  Efterfrågan av olika nativelösningar på olika plattformar ökar snabbt och kräver ett eget fokus. Både ur ett publicist- och ett annonsörsperspektiv. Vår ambition är att vara bolaget som är bryggan mellan publicister och annonsörer och som utvecklar och anpassar de lösningar som marknaden efterfrågar. Eller det vi förväntar oss att marknaden kommer att efterfråga, säger Matthias Sånemyr, vice vd på Leeads i ett pressmeddelande.

Vi har sedan tidigare ett samarbete med Leeads och vi har vid flera tillfällen konstaterat att vårt synsätt på affärer och framtidens utmaningar stämmer bra ihop, så för Mittmedia är detta ett spännande och naturligt sätt att ta oss an en växande nativemarknad, det ligger också väl i linje med vår strategi att utveckla den digitala affären i samarbete med flera olika partners, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia i en kommentar.

Bolaget kommer att sitta i Stockholm och nu är man ute efter folk. Initialt söker bolaget en affärsdriven vd och en content director som vill vara med om att bygga bolaget från grunden. Även projektledare, säljare och redaktörer sökes.



Dela sidan: