Dela sidan:

− Vi visade en kreativ och innovativ lösning baserad på en noggrann insiktsanalys som hjälper LeoVegas med nya sätt att bryta igenom reklambruset och öka effekten av medieinvesteringarna, säger Adam Fors, vd för PHD i Sverige i ett pressmeddelande.

LeoVegas gick nyligen gått ut med en upphandling för all köpt kommunikation offline i Sverige, lett av auditbolaget Media Path. PHD var den mediebyrå som vann upphandlingen och uppdraget drar igång efter sommaren. Reklaminvesteringarna har ökat kraftigt för spelbolagen de senaste åren och varumärkeskännedomen därmed spelar en allt större roll.

− PHD visade den mest kreativa och innovativa lösningen och har också ett mycket starkt team med lång erfarenhet från spelbranschen. Med detta kommer vi att kunna få ut ännu mer av våra marknadsföringsinvesteringar och vi ser framemot samarbetet med PHD, säger Malena Bjälkdahl, Sverigechef för LeoVegas i en kommentar.


Dela sidan: