Dela sidan:

 Med en ökad konkurrens inom ekologiska produkter, har vi ett behov av att förtydliga skillnaden mellan vanliga ekologiska produkter och våra egna, men också visa att vi vet att förändring inte sker i kanslier eller departement. Den sker på frukostbord, kaffebrickor och ugnsplåtar runt om i Sverige. Tillsammans kan vi göra skillnad, säger marknads- och kommunikationschefen Susanne Skånberg i ett pressmeddelande.

Konceptets första kampanj omfattar egna, digitala, sociala och köpte kanaler, och är första gången Saltå Kvarn köper mediautrymme.

 Efter att ha läst på, inspirerats, gjort studiebesök och knådat både deg och information, är det fantastiskt kul att lansera ett starkt, brutalt enkelt och fint kommunikationskoncept för Saltå Kvarn. Ett koncept som tar avstamp i Saltå Kvarns ikoniska förpackningar och en mycket tydlig vision om att förbättra den jord vi brukar – hektar för hektar. Från ett konsumentperspektiv betyder det helt enkelt att vi faktiskt kan baka, fika och äta oss till en bättre värld genom att välja produkter som är mer än bara ekologiska – som skapar en positiv effekt. Bulle för bulle,  säger Robert Nygren Projektledare på M&C Saatchi i en kommentar.

Kund
Susanne Skånberg, Marknads- och kommunikationschef
Jennifer Key, Kommunikatör och pressansvarig
Johan Ununger, VD
Arbetsgrupp:
Carl Rapp, Art Director
Nicholas Düfke, Copywriter
Alexander Elers, Creative Director
Klara Eide, Stratergiansvarig
Robert Nygren, Projektledare
Linus Larsson, Produktionsledare
Mathilda Lindqvist, Design


Dela sidan: