När projektet, som byrån FLB Europa har tagit fram började, hade det gamla ramptornet på Arlanda stått övergivet i 15 år. Nu inreddes det till en lägenhet av den svenska konstnären Cilla Ramnek. Nästan undantagslöst fylldes den med produkter från varumärken som finns att köpa på flygplatsen.

Den unika lägenheten på närmare 35 kvadratmeter med eget kök och panoramavy över flygplatsen har blivit uppmärkssammat av flera internationella medier. Bland annat CNN, The Telegraph, Architectural Digest , Condé Nast, Fortune, NBC, Esquire och FOX.

Hur har ni spridit kampanjen?
– Genom ett nära samarbete med HomeAway och deras kontor på olika marknader. Vi har också jobbat tillsammans med Swedavia länge och tillsammans har vi genomfört några projekt som fått stor internationell spridning. På så vis har vi lyckats knyta en del internationella kontakter runtom i världen. Men det viktigaste är självklart att idén eller projektet i sig tilltalar, vilket verkar vara fallet här. Sedan handlar det om att göra vissa inflytelserika medier uppmärksamma på det och sedan har spridningen skett från dessa, säger Linnéa Hagström ansvarig projektledare för Swedavia kontot på FLB Europa till Resumé.

Vad säger ni om genomslaget?
– Vi vet att många i Sverige intresserar sig för Arlanda men det är självklart kul att se att det här projektet har skapat så stort intresse världen över. För oss och Swedavia är det också extra kul att medier som CNN berättar om utbudet på Arlanda och lyfter upp olika restauranger och så. Det är vårt huvudsyfte med det här projektet.