Dela sidan:

Cohn & Wolfes omsättning ökar till 34 miljoner kronor under 2016 (32 miljoner kronor 2015). Även rörelseresultatet ökar något och landar på 3,1 (2,8) miljoner kronor.

Tillväxten skedde framför allt tack vare att befintliga kunder gett byrån utökat förtroende, enligt bokslutet. Dessutom kunde Radisson, Blackberry och Ung Cancer sälla sig till kundlistan.

I bokslutet är tongångarna positiva:

"2016 var också ett av byråns mest framgångsrika år kreativt och prismässigt. Kampanjen The Swedish Number, som genomfördes tillsammans med Ingo och Grey NY, skördade framgångar inte bara nationellt utan även internationella. Vi blev samtidigt Sveriges näst mest jämställda byrå", står det i bokslutet.

Fokus framåt är att "fortsätta satsa på den inslagna linjen", som enligt bokslutet innebär mer jobb med integrerad, kanaloberoende kommunikation och att investera i medarbetarna.


Dela sidan: