I april kammade Profil Kommunikation hem guld i Månadens digitala kampanj för sitt arbete med "The Friday Snap". I projektet gav de Fridagymnasiets elever makten över skolans Snapchatkonto för att stärka relationen till de nior som till hösten börjar gymnasiet.

Nu är de tillbaka med rekryteringskampanjen Snap-a-jobb!. Återigen står Snapchat i centrum för arbetet. Målet är att hitta kreatörer med rätt profil för byrån.

– För oss handlar det dels om att våga testa nya vägar och att så ofta vi kan utmana oss själva, säger Johan Andersson, byråchef på Profil. 

– Genom att vi låter de sökande skicka in sina ansökningar via Snapchat testar vi redan där deras kreativitet, känsla för rörligt och kunskap kring sociala medier” forsätter Fia Erixon, creative director på Profil. Vi är galet nyfikna på vilka som kommer att nappa på det här och hur de kommer att tackla sin ansökan.

Bakom kampanjen står Fia Erixon, CD, Johan Andersson, CD, och Martin Rörberg, AD/creative.