Dela sidan:

I dagens avsnitt av Resumés hängmatta får du möta det unga kommunikationsesset David Sandström. Sandström blev redan som 29-åring utsedd till vd på DDB Stockholm med över 200 anställda.

– Av naturliga skäl var jag intresserad av vad tidningarna skrivit. Överlag var det ganska positivt men när jag väl kom till kommentarsfälten på Dagens Media var det en helt annan vibe. Folk trodde inte på mig, de tyckte jag var för ung och att DDB var en riktig pissbyrå. Men en kommentar satte sig i minnet extra väl. "Jag ger honom max ett år på positionen" stod det. Det är omöjligt som naiv 29-åring inte ta åt sig och påverkas av sen sådan kommentar. Som tur är skulle jag få min revansch några år senare...

Sandström har sedan dess hoppat av vd-rollen på DDB och är idag tillförordnad marknadschef på betaltjänsten Klarna. I Resumés hängmatta berättar han om hur uppväxten i USA och Tyskland präglat honom, vikten av självdistans, och hur trött han är på att svara på frågan "varför är all reklam så dålig?"

Podden producerad av Beppo Ljudproduktion. Producent är Fredrik Thambert och ansvarig utgivare är Johan Såthe.

På Soundcloud kan du lyssna på podden utan musik. Det går även att prenumerera på "I hängmattan med Resumé" på iTunes.




Dela sidan: