Dela sidan:

Längtan har varit stor. På fredag är det dags för svenskarnas favorit Premier League att dra igång. Många nöjer sig inte bara med att titta på sitt lag i tv-soffan, utan vill mer än gärna dra över till England för att se matchen live.

Vad passar då bättre än att klippa sig i ikoniska fotbollsfrisyrer för att tagga ordentligt? Det är precis vad Perfect Fools första kampanj för Svenska Spel och Stryktipset handlar om.

Stryktipset öppnar nu nämligen upp ”Premier haircuts” – tre frisörsalonger runt om i landet där fans kan klippa sig i ikoniska frisyrer kopplade till den engelska fotbollskulturen. Salongerna öppnar i samband med PL-premiären den 12 augusti.

– Vi vill hylla fansen intresse, men också hjälpa dem att förbereda sig för säsongen på bästa sätt, säger Monica Sandström, kommunikationschef på Tipsspel, i en kommentar.

Salongerna gästspelar hos befintliga frisörer i Stockholm, Motala och Trelleborg, vilket är några va de städer i landet där det bor flest Stryktipsare. Frisyrerna du kan klippa är The Pob, The Mod, The Lad, The Flash och The Best.

– Det är väldigt kul att få kicka igång Sportsverige. Konceptet är en naturlig utveckling av – This is Swengland – där vi ger våra fans ytterligare verktyg att följa med på resan och stärka banden till engelsk fotbollskultur, säger Klas Lusth, executive creative director på Perfect Fools.

Arbetsgrupper:

Svenska Spel:
Monica Sandström, Kommunikationschef Tipsspel
Johan Svensson, PR 

Perfect Fools:
Petter Träff, Account Director
Daniel Lunde, Creative / Art Director
Magnus Ivansson, Creative / Copywriter
Klas Lusth, Executive Creative Director
Patrick Dry, Creative Director
Mirjam Krook, Designer / Fotograf
Alexander Radsby, Designer
Anna Lindequist, Producer
Madeleine Modig, Producer
Rasmus Bjurström, Strategic Director
Julia Robertson, PR
Andreas Hellberg, Junior Producer

Produktionsbolag huvudfilm: Giants & Toys
Regissör: Måns Månsson

 


Dela sidan: