Dela sidan:

Uppdraget leds från Oslo och gäller för marknaderna Norge, Sverige, Finland, Österrike, Tyskland, Polen, Danmark och Island.

Starcom har jobbat med A-Z sedan i fjol och Zenith med Cubus i tre år. Men nu utvidgas uppdraget ordentligt. I den nya ordningen får Starcom ansvaret för Dressmann och A-Z, Zenith får ansvaret för Cubus.

– Smart och effektiv marknadsföring har hela tiden varit en viktig framgångsfaktor för att bygga Varner. I pitchen var utgångspunkten att våra prioriteringar inom marknadsföring ska fortsätta vidareutvecklas i ett allt mer komplext medielandskap, säger Siri Nordby, digitalchef på Dressmann, i ett pressmeddelande.

– Vi går in i detta med ödmjukhet för det som Varner redan har byggt upp på marknadssidan under många år, och ser fram mot att vidareutveckla detta tillsammans med dem. Vi kommer att använda alla våra kompetensområden, från strategi, data och insikt till inköp, e-handel och kanaloptimering. Vi ser fram emot detta uppdrag, säger Peder Mittet, som är administrativ direktör för den norska delen av Publicis Media.

Uppdraget startar vid årsskiftet.



Dela sidan: