Dela sidan:

Historiskt har Comviq sålt kontantkort. För fem år sedan lanserade varumärket sina första abonnemang. Det firas nu stort med dubbel surf året ut till alla abonnemangskunder – gamla som nya.
– Vi på Comviq strävar alltid efter att vara schyssta och efter att alla ska ha råd att kommunicera! Det är viktigt för oss att inte bara ge nya kunder en bra deal. Vi vill belöna våra lojala och befintliga kunder och därför känns det extra roligt att vi bjuder alla våra abonnemangskunder på dubbel surf – oavsett hur länge de varit kunder hos oss, säger Oscar Karlsson, tf. marknadschef på Comviq, i ett pressmeddelande.

I de nya reklamfilmerna åker Comviqs karaktärer Karim och Krister till havet och testar att surfa. Kampanjen kommer att rulla brett i TV, digitalt och i sociala medier. 
– Affärsmannen Karim funderar över vad hans kunder egentligen vill ha. Han kommer fram till att det är surf, surf och åter surf. Så för första gången flyttar Karim kiosken till stranden. Vi befinner oss i en härlig surfvärld där vi kommunicerar Comviqs erbjudande på ett typiskt Comviq-vis: Rakt på sak och med mycket humor, säger Gisela Andersson, AD på ANR BBDO.

Arbetsgrupp:
Gisela Andersson, Art Director, ANR BBDO
Anna Werkell, Copywriter, ANR BBDO
Andreas Lönn, Creative Director, ANR BBDO
Linn Svensson, Copywriter, ANR BBDO
Viktor Bergabo, Art Director, ANR BBDO
Pontus Karlsson, CEO & Client Service Director, ANR BBDO
Maria Fager, Account Director, ANR BBDO
Hilda Carlsson, Account Manager, ANR BBDO
Channa Rogsten, Planner & PR Manager, ANR BBDO
André Gustavsson, Producent/Regi, Splay
Theodor Vinlöf Nylén, Foto, Splay
Victor Ljungberg, Account Manager, Splay
Maria Nilsson, Producent/Projektledare, Splay
Christina Kopp Ovren, Kundansvarig, MediaCom
Linda Folkesson, Connection Planner Digital, MediaCom
Regi: Josef Fares
Producent: Abbe Hassan
Foto: Linus Eklund
Produktionsbolag: Indian Summer Film
Uppdragsgivare:
Oscar Karlsson Tf. Marknadschef
Gabrielle Lundgren Brand Manager



Dela sidan: