Dela sidan:

Bilmärkena BMW och Mini har genomfört en stor reklambyråpitch för hela den nordeuropeiska marknaden. INGO gick segrande ur striden om uppdraget i Norden. BMW och MINI kommer att centralisera sina marknadsorganisationer och skapa ett större "Kunskapscenter" med samlade resurser.
– Vi valde INGO, dels för sin tydliga strategiska kompetens och sitt innovativa sätt att tänka. De har också ett starkt nätverk med ett dokumenterat nära samarbete med sina WPP partners i andra Nordiska länder. De har visat att de kan de hantera ett stort internationellt uppdrag på alla nivåer, kommenterar Tina Jarlerud, nordisk marknadskommunikationschef på BMW Norden.

BMW och Mini jobbade tidigare med Lowe Brindfors på den svenska marknaden. Dessförinnan jobbade bilmärkena med Jung von Matt. 

INGO har i sin tur tidigare haft Ford som kund. Men det varumärket flyttas nu över till WPP-byrån Wunderman. 
– Detta är ett otroligt erkännande och det känns mer än fantastiskt. Både BMW och MINI är bland världens starkaste varumärken och en dröm att jobba med. Vår organisation passar dem som handsken. Precis som BMW/MINI har INGO en stark skjuts framåt så vi hakar i varandra i precis rätt läge, säger INGOs vd Håkan Karlsvärd.


Dela sidan: